Vizitati magazinul :

haine barbati,haine,magazin online

Followers

Powered by Blogger.
Wednesday, December 28, 2011

Ce pot purta la lucru?

Dacă ești genul căruia îi place să se îmbrace cu stil când iese în oraș, probabil ți-ai pus întrebarea: ”Ce pot purta la lucru?”
Mediul de lucru e de multe ori stresant, obositor și plin de oameni concentrați pe sarcinile zilnice. Nu poți pur și simplu să porți aceleași haine cu care mergi în club. Vrei să arăți că ai încredere de sine, seriozitate și profesionalism.
Întreaga idee cu stilul smart casual este ca angajații să fie mai relaxați la locul de muncă, permițându-le să își aleagă ținutele între anumite limite… Se vrea a fi o alternativă la ținutele de costum. Evident, asta înseamnă un randament mai bun al angajatului plus faptul că va fi mai fericit la locul de muncă.
Stilul ”smart casual” (sau ”business casual”) este un set de reguli care îți spune cum să te îmbraci la serviciu. Dar, înainte de a intra în detaliile acestui stil, vreau să te învăț ceva mult mai folositor.
Ceea ce vreau să te învăț se aplică în general stilului masculin, nu doar la ținutele smart casual. Te va ajuta să știi să te îmbraci la orice ocazie.
Secretul este…
… să înveți să analizezi mediul în care vei merge, pentru a alege hainele potrivite.
Mai ții minte că am zis mai devreme că nu poți purta o ținută de club la locul de muncă? Asta nu înseamnă că vrea cineva să te oprească să te exprimi, mai degrabă să înveți să te îmbraci în funcție de ocazie.
Să înveți să ieși din tipar prin haine e la fel de important ca a te uita în jur și a vedea ce poartă ceilalți.
Deci, cum ar trebui efectiv să te îmbraci la locul de muncă? Să aplicăm secretul.
Să vedem ce implică o muncă de 8 ore la birou. mediul de lucru are în principiu câteva caracteristici:
  • Nu ai muncă fizică de făcut, nici deplasări lungi.
  • Oamenii sunt de obicei concentrați pe ce au de făcut, au un program strâns și nu prea au timp să socializeze.
  • Spațiul din birou e limitat, câteodată extrem de limitat.
  • Angajații vor să fie luați în serios de către clienți, colegi și superiori. Știu că întreaga lor carieră depinde de prestația la locul de muncă.
Știu la ce te gândești: toate astea îmi sună cunoscute,  însă ce legătură are asta cu hainele mele de serviciu?
Vei vedea imediat. Să tragem câteva concluzii legate de constatările de mai sus. Vei vedea imediat ”luminița de la capătul tunelului”:
  • Nu ai muncă fizică de făcut, nici deplasări lungi: nu merge să porți cizme, spre exemplu. Poți purta pantofi de piele care, dacă ai avea mult de mers, ar începe să te incomodeze.
  • Oamenii sunt de obicei concentrați pe ce au de făcut, au un program strâns și nu prea au timp să socializeze: fără culori țipătoare, fără layering exagerat sau accesorii care distrag atenția de la muncă.
  • Spațiul din birou e limitat, câteodată extrem de limitat: nu poți purta prea multe haine pe tine pentru că s-ar putea să îți fie cald.
  • Angajații vor să fie luați în serios de către clienți, colegi și superiori: știu că întreaga lor carieră depinde de prestația la locul de muncă: nu vrei să fii perceput ca fiind prea relaxat sau prea cool.
Acum că știm câte ceva despre locul de muncă, putem să facem două liste, cu ce putem și ce nu putem purta.
Poți purta:
  • pantaloni de stofă, pantaloni chino
  • cămăși
  • cravate
  • curele subțiri
  • pulovere tip cardigan (cu nasturi sau fermoar)
  • veste
  • ceasuri
Nu poți purta…
  • teniși, slip-on-i
  • jeanși
  • tricouri
  • brățări de piele
  • sandale
  • jachete de piele

Totuși
Mai este un factor critic de care trebuie să ții cont înainte de a te hotărî ce vrei să porți luni la serviciu. Iar acel factor este să ții cont de ceea ce poartă ceilalți.
Probabil te gândești: atunci de ce să mai țin cont de codul smart casual dacă pot să mă uit direct la ce poartă ceilalți?
Trebuie să te uiți la ce poartă colegii tăi pentru a vedea anumite particularități. În rest, codul smart casual e de bază.
Să îți dau un exemplu. Am spus mai sus că nu poți purta jeanși la serviciu. Însă, în firmele de programare, marea majoritate a angajaților îi poartă… până și șefii. Așa au evoluat lucrurile la noi.
Deși codul smart casual ne spune că blugii nu se poartă, ce te faci dacă ești programator?
Răspunsul este: depinde. Trebuie să te uiți la cei din jur și să vezi dacă măcar superiorul tău poartă pantaloni de stofă. Dacă până și șeful vine la blugi, purtatul de pantaloni de stofă s-ar putea să facă o impresie proastă (poate crede că vrei să îi iei locul, poate se simte complexat etc.)
Deci cele două liste de mai sus trebuie citite și aplicate însă… trebuie să-ți folosești propria judecată ori de câte ori nu știi cum să te îmbraci când mergi undeva. Ține cont de oameni, de hobby-urile și pasiunile lor și de activitatea care se va desfășura acolo.
Dacă te găndești puțin la acestea, îți va veni instantaneu în minte ce haine să porți.
Sursa: www.fiicustil.ro

0 comments: